!...$$$...!
وبلاگ بچه های درزیکلا
 
 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:گاو, شاخ , :: 20:28 :: توسط : adel

نوروزتان پیروز



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:نوروز, :: 18:13 :: توسط : adel

بلند شو امه خشی نوونه                امه سفره بی خرشی نوونه

امه خشی بیه با غصه آشی            دنیا که انده دل غشی نوونه

(شعر از حسن محمدی)


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 5 دی 1391برچسب:شعر ,حسن,محمدی,شعر مازندرانی, :: 9:43 :: توسط : adel

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 18 آذر 1391برچسب:سی,کا,, :: 13:36 :: توسط : adel

                بقیه عکس ها رو در ادامه مطلب ببینید



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 18 آذر 1391برچسب:تندیر نون,زیبا,, :: 13:24 :: توسط : adel

شعر وطن سروده ی دوست خوبم حسن محمدی ترجمه ی فارسی هم شده تقدیم به همه دوستان عزیز:



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 9:23 :: توسط : adel

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 12:55 :: توسط : adel


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 12:49 :: توسط : adel

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 12:35 :: توسط : adel


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:اس ام اس, , :: 12:34 :: توسط : adel

نهالستان درزیکلا

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:30 :: توسط : adel

 دوست خوبمون امین یکم اردیبهشت اعزام میشه براش آرزوی سلامتی میکنیم

 

 

 

بسوزد آنکه سربازی بنا کرد / تو را از من ، مرا از تو جدا کرد

گروهبانان مرا بیچاره کردند / لباس شخصی ام را پاره کردند

به خط کردند تراشیدند سرم را / لباس آش خوری کردند تنم را

از آن روزی که سربازی به پا شد/ ستم بر ما نشد بر دخـــتران شد

بسوزد آن که سر بازی به پا کرد/ تمام دخـــتران را چشم به راه کرد


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:عکس خفن ,سرباز, :: 10:46 :: توسط : adel

 

بهار مبارک

 

دلهایتان تا ابد بهاری باد

نوروز مبارک

 بهار نشونه

شعر:زنده یاد غلامرضا کبیری

آهنگ ساز:دانا کبیری

خواننده:حسن فداییان




ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 11:47 :: توسط : adel

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد:
 
 
امیر پازواری معروف به شیخ‌العجم و امیرالشعرا از شاعران مازندرانی دوران حکومت صفویان است که به زبان مازندرانی شعر می‌سراییده است یکی از روایاتی که درمورد اوست این مطلب است که او پس از تصرف مازندران به دست شاه عباس صفوی به وی پیوست و از شاه القابی دریافت کرد. پس از مرگ شاه عباس او به پازوار بازگشت و تا آخر عمر در آنجا زیست؛ روایتی نیز نقل می‌کند که وی از ملک‌الشعرای دربار خیرالنساء بیگم مادر شاه‌عباس بوده و در پیش از جلوس شاه‌عباس نیز در دربار صفویه نقش برجسته‌ای داشته

آواز امیری یا امیر خوانی گونه‌ای از آواز خوانی است که در استان مازندران رواج دارد. این گونه آواز از اشعار امیر پازواری شاعر دوره صفویه که به زبان مازندرانی گفته شده است استفاده می‌کند. این اشعار بیشتر دو بیتی بوده و با عبارت «امیرگته» (امیر گفته) شروع و در اکثر مواقع به صورت سوال و جواب شعری آورده می‌شوند.

اشعار امیری را در ادامه مطلب ببینید



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 11:12 :: توسط : adel

همه ی عكس هاي زيباي زمستاني را در ادامه مطلب ببینید و لذت ببريد

(بچه هاي درزيكلا - بهمن 1390)



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:عكس,تصاوير,زيبا,درزيكلا,برف, :: 19:12 :: توسط : adel

دوستان عزیز چند تا  عکس زیبا گذاشتم تو ادامه مطلب حتما ببینید

عادل- کیجاقلعه



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:ناز,خفن,, :: 20:56 :: توسط : adel

لینک ارسال مطلب را بزنید و این ایکون را در ویرایشگر پیشرفته کلیک کنید و سپس دکمه آپلود را زده و عكس مورد نظر را آپلود كنيد

البته ميتونيد عكساتونو قبلا تو سايت هاي آپلود عكس آپلود كنيد و آدرس عكس آپلود شده رو در قسمتURL كپي كنيد و OK بزنيد

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 11:22 :: توسط : adel

دوستان عزيز چند تا آهنگ زيبا تو ادامه مطلب براتون گذاشتم اميدوارم خوشتون بياد



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 17 دی 1390برچسب:دانلود,آهنگ مازندرانی,محلی, :: 10:54 :: توسط : adel


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1390برچسب:عکس,زیبا,درزیکلا,ناز,دودانگه,منظره, :: 14:1 :: توسط : adel

 

vezmela-darzikola-sangdeh

darzikola

darzikola-hamayesh benaftdarzikola-hamayesh

عکس های ادامه مطلب از کاوه موسوی



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:عکس,درزیکلا,زیبا , :: 19:35 :: توسط : adel

همه دوستان عزیز میتونن پس از عضو شدن در وبلاگ با نام کاربری و رمز عبوروارد وبلاگ درزیکلا  بشن و مطالب و عکسهای مورد نظرشونو به اسم خودشون تو وبلاگ نمایش بدن   

    


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 17 آذر 1398برچسب:, :: 18:27 :: توسط : adel

 استاد احمد محسن پور قادیکلایی : سر پرست گروه شواش و نوازنده کمانچه .احمد محسن پور فرزند رحمت در یکم اسفند ماه 1324 در روستای قادیکلای بزرگ قائم شهر دیده به جهان گشود . از دوران کودکی به کمک پدرش ساز لله وا و بعد ها با سازهای نی لبک و کمانچه محلی آشنا شد.در سال 1344 به ساز ویلن روی آورد و کتابهای دوره هنرستان و ردیف صبا را نزد استادان آن زمان آموخت . او به سال 1354 به ارکستر ملی فرهنگ و هنر مازندران پیوست که تا سال 1357 ادامه یافت .

 

به سال 1367 گروه موسیقی محلی مازندران شواش را بنیان نهاد . این گروه آثار بومی او را در نوارهای آفتاب ته – مازرونی حال – اساره سو – شوار – بهار مونا – بهارانه – ماه تتی – دودوک تیکا – گل گلون – و طالب زهره به اجرا در آورد که توسط موسسه ماهور ، ساز نوروز ، و شواش نوا منتشر شده است . آخرین کار وی که در دست انتشار است لا لایی ها و نوازش کودکان (مهر خونش) می باشد.

از کارهای پژوهشی ایشان پژوهش در موسیقی نواحی مازندران است که در یک آلبوم در قالب 6 نوار کاست و کتاب به نام موسیقی نواحی ایران ( موسیقی مازندران) توسط انجمن موسیقی ایران انتشار یافت.

ایشان در سال 1364 فرهنگخانه مازندران را برای آموزش موسیقی و پژوهش در موسیقی بومی مازندران تاسیس نمود و این مرکز تاکنون حدود 120 ساعت موسیقی نواحی مختلف مازندران را "گرد آوری نموده است.

-استاد حسین طیبی نوازنده توانای لله وا: استاد حسین طیبی نوازنده توانای لله وا در 12 آبان سال 1315 خورشیدی از پدری به نام محمد و مادری به نام نرجس در روستای سود کلا دهستان بنافت بخش دودانگه شهرستان ساری به دنیا آمد .ایشان تحصیلات خود را ابتدا از مکتب خانه در سود کلا آغاز کرده و سپس در روستای سید ابوصالح قائم شهر ادامه داد .

 کلاس اول و دوم ابتدایی را یکجا در روستای سنگده امتحان داد و پس از قبولی در کلاس سوم دبستان نشست. سپس کلاس چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی را در دبستان حافظ ساری با رتبه ی ممتاز گذراند . در 15 سالگی به دلیل فوت پدر ناچار از مدرسه خارج شده و به کار پرورش دام سنتی پرداخت .

 در 21 سالگی ازدواج کرد. با توجه به این که پدرش مخالف یادگیری او بود ولی با تشویق و علاقه مندی مادرش آموزش لله وا را از 7 سالگی آغاز کرد. در سال 1347 به شکل کار مزدی به استخدام اداره ی فرهنگ و هنر پست نوازندگی را به دست آورد.ایشان در سال 1364 نشان درجه 2 هنری و در خردادماه سال 1380 نشان درجه یک هنری را دریافت کردند. 4 نوار خود را در پیش از انقلاب به شماره های 124 ، 125 ، 141 ، انتشار داد پس از انقلاب نخستین نوار ایشان به نام لله وا در سال 1365 از سوی فرهنگ خانه مازندران انتشار یافت و از سال 1369 همکاری خود را با گروه شواش آغاز کرد.

وي  در سومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان نوازنده برتر شناخته شد . استاد حسین طیبی در مرداد ماه سال 1370 با ساز لله وا در جشنواره آوینیون فرانسه و در شهریور ماه همان سال در جشن هنر ایران در شهر دو سلدرف آلمان شرکت نمود.

ایشان علاوه بر لله وا به سازهای نی ، سرنا ، قرنه ، نقاره ، آواز محلی مازندرانی و آواز سنتی ایران تسلط دارند .وي برای نخستین بار به صورت ابداعی در آواز امیری از منطقه صوتی سوم لله وا استفاده کرد. استاد طیبی از سال 1364 به عنوان مدرس لله وا در خانه مازندران مشغول آموزش بوده و شاگردان بسیاری را پرورده است. تا کنون 11 سرود محلی از ساخته های ایشان از رادیو مازندران پخش شده است و مردم این سامان با ساز زیبا و صدای شان آشنا هستند.

- استاد آقاجان فیوج زاده : نوازنده سرنا در سال 1312 در ساری چشم به جهان گشود از اوان کودکی نواختن سرنا را نزد استاد محمد قلی در همان ساری فرا گرفت مدت 60 سال به نوازندگی این ساز سنتی و دیر آشنای مردم ایران زمین و به ویژه مردم مازندران مشغول است .

هم اکنون جز معدود افرادی است که بسیاری از قطعات و نغمات قدیمی و کهن مازندرانی را در سرنا می دمد و آنها را زنده نگه داشته است . ایشان در اواسط دهه شصت تاکنون در مراسم و جشنواره های مختلفی نواخته و موسیقی مازندران را به اقصی نقاط معرفی کرده است .

همچنین چند اثر موسیقیایی از ایشان تولید و منتشر شده است.

- آقای علی علیزاده نوازنده دو سر کوتن (نقاره): در سال 1327 در شهرستان ساری متولد شد از ده سالگی نزد پدرش نواختن ساز دو سر کوتن نقاره را فرا گرفت . به همراه استاد آقاجان فیوج زاده تاکنون در جشنواره و مراسم مختلف به اجرای قطعات موسیقی مازندرانی پرداخته است.

- آقای محسن علیزاده نوازنده دو سر کوتن (نقاره): در سال 1335 در ساری متولد شد. او نیز از دوازده سالگی نواختن دو سر کوتن را شروع کرد و نزد پدر و برادر خود به شاگردی پرداخت و هم اکنون در گروه استاد فیوج زاده به فعالیت هنری مشغول است.

-محمد ابراهیم عالمی، آواز: آقای عالمی در سال 1344 در دودانگه ساری در خانواده ایی که کار دامپروری سنتی پیشه آنها بوده متولد شد. از همان دوران کودکی موسیقی را همراه با کار و زندگی در کوه و جنگل تجربه نمود. که در واقع خوانش لحن و آواز ها را که بر آمده از شیوه کار و زندگی بود به طور طبیعی آموخت. در سال 1370 بر حسب علاقه شان به موسیقی به دوره ی آموزش آواز محلی مازندرانی در فرهنگخانه مازندران شرکت جست و با سبک ها و شیو ه های مختلف آواز خوانی موسیقی مازندرانی آشنا گردید.

 وی پس از اتمام این دوره به سال 1371 به عضویت گروه موسیقی محلی مازندرانی شواش در آمد و در نواحی بهارانه _ ماه تتی – دودوک تیکا - و گل گلون و...به عنوان خواننده شرکت داشته است.

   

- ارسلان طیبی نوازنده لله وا و آواز: آقای ارسلان طیبی در سال 1345 در بنافت دودانگه به دنیا آمد آقای طیبیی لله وا را در کودکی نزد پدرش استاد حسین طیبی فرا گرفت. نامبرده بر تمام قطعات موسیقی چوپانی رپر توآر لله وا و بر کلیه لحن ها و مقام های مازندران اشراف دارد. او از سال 1376 بعنوان نوازنده لله وا و خواننده به عضویت گروه موسیقی محلی شواش در آمده است و تاکنون در همه ی کنسرت ها و ظبط آثار گروه شواش شرکت داشته است .

 هم اکنون ایشان به عنوان مدرس ساز لله وا در فرهنگخانه مازندران مشغول فعالیت هستند.

- مسلم فهیمی نوازنده دوتار و آواز آقای فهیمی در سال 1349 در روستای ماچک پشت شهرستان ساری متولد شدند. او نواختن دو تار را از کودکی ، نزد پدرش شروع کرد و از سال 1370 با گروه موسیقی شواش همکاری می نماید.

آقای فهیمی در نوارهای بهارانه – گل گلون – طالب و زهره و مهر خونش به عنوان نوازنده ی دوتار و در نوارهای ماه تتی و دودوک تیکا به عنوان خواننده و نوازنده دوتار همکاری داشته است.

- جمشید نیکو زاد: نوازنده دسر کوتن نقاره و دایره در سال 1342 در روستای سارو کلای قائمشهر به دنیا آمد. نواختن سازهای کوبه ای مازندرانی را در سال 1362 نزد آقای احمد محسن پور آغاز کرد.

در سال 1369 فعالیت جدی خود را با گروه موسیقی مازندرانی امیر پازواری ، شروع کرد. در ادامه ی این فعالیت در نوارهای نرگس جار و هژبر خوانی به عنوان نوازنده دسر کوتن نقاره شرکت داشته است . از سال 1376 با گروه شواش همکاری می نماید که در اسین راستا در نوارهای ماه تتی – دودوک تیکا – گل گلون – طالب و زهره و مهر خونش نوازندگی نقاره دایره و دهل را بر عهده داشته است.

-سیما شکرانی : فرزند عسگر در ششم اردیبهشت 1336 در ساری متولد شد. رشد وی در خانواده ای کشاورز موجب آشنایی او با نغمه ها و نواهای محلی شد و این آشنایی با ملودی ها و موسیقی محلی که خود در عرصه کار و زندگی زبان گفتگو و الهام انسان از طبیعت است باعث علاقه مندی و پیگیری بیشتر او در این زمینه شد.

 از سال 1381 به طور جدی همکاری خود را با فرهنگ خانه مازندران آغاز کرد و با اجرای سبک ها و شیو ه ها ی مختلف آواز خوانی موسیقی مازندرانی در جهت رشد و تکمیل موثری را ادامه می دهد.

- آذرخش معصومی :نوازنده دهل و سنتور:خانم آذرخش معصومی در ششم شهریور سال 1360 در قائم شهر به دنیا آمد. وی نوازندگی سنتور را در فرهنگ خانه مازندران آموزش دید و در سال 1382 در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد .

 از سال 1379 در زمینه نوازندگی سازهای سنتور ، دهل و دایره با فرهنگ خانه مازندران همکاری دارد و در اجرای چندین کنسرت در نقاط مختلف کشور حضور داشت و این همکاری همچنان ادامه دارد.

- فاطمه جعفری،خواننده :خانم جعفری در مهرماه 1358 در شهرستان ساری به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس پرستاری ادامه داد. آموزش موسیقی را از سال 1381 در فرهنگ خانه مازندران آغاز کرد که در این مدت دوره هفت دستگاه موسیقی سنتی ردیف دوامی را در این مرکز به پایان برد .

 وی در چندین کنسرت با گروه شواش به عنوان هم خوان همکاری داشته است.

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

 گوران متولد 1317 اوریم سوادکوه و بیش از 40 سال است که به عنوان کارشناس هیدرولوژی جای جای ایران زمین در سمت های مختلف مسئولیت داشته است. همچون آزمایشگاه رسوب در خوزستان و لرستان مسئول آکارده هیدرولوژی مازندران کارشناس مسئول حفاظت رودخانه های مازندران ، کارشناس ارشد و مشاوره شرکت آب منطقه ای مازندران در امور مهندسی رودخانه ها و مدیر موزه ملی آب مازندران با جاری پیشتر زلال این سرزمین همراه و همگام بوده است .

 

همکاری با مطبوعات را از سال 1340 در تهران با روزنامه های بورس تهران ژورنال اطلاعات انگلیسی و اطلاعات آغاز کرد با وقفه ای چند که به تبع اشتغال در ولایت بود.

 در کنار نشریات محلی مازندران چندی پیام مازندران و نهضت شمال و مستمرا کایر قرار گرفت. مقالات متعدد و مختلفی دارد که عموما حول محور آب و مجاری ومنابع آن است وی علاوه بر سروده های فارسی که رغبتی به انتشارشان ندارد بیش از بیست سال است که به گویش تبری شعر می سراید از سال 1378 شنوایی اش را از دست داد و در فراق آوای لبهای دوست اوقات خویش را به پریشان حالی می گذراند.

 چندی است درد مداوم دستهایش نیز طاقت از او بریده و نوشتن را نیز دشوارش کرده است . پس خسته است و بسیار هم ، اما عشق به این دیار و هم دیاران را دستمایه مقاومت کرده و به درد خستگی اما همچنان ایستاده است مردم ای مردم شمه دور من بگردم من محال هسه از این قبله دگردم ....

 

 بيستا بيستا گمبه شرح شه ناخشی

 دل اين‌‌گمبه شه جيف بي‌‌دل خشی

 نا كه دس مه رسنه تا به بريم

 نا حرم دارمه اسا، نا كه حريم

 نا كه من قابل هر مجلس‌‌مه

 نا حريف شه تك گلس‌مه

 من كه اين‌جه درمه بومبه سنگ‌روش

 من كه دارمه هول درزن و دروش

 زنه كپل من و مه مشق و مداد

 اتا كس نشتونه مه سينه‌ی داد

 خاننه تجليل‌ هاكنن مه برمه ره؟!

خانه مه چش بكشن شه سرمه ره؟!

خانّه ملهم بهلن مه دل زخم

 خانه سازه بزنن سوآل اخم

 نا برار، نا مه خاخر، نا مه وچه

 جاي تجليل آش بپج اتا كچه

 هاده اين آدم اهل افترا

 تا هتركه بياره سر شه را

مگه ناتي كه شوني راه علي؟

 مگه حق ره ندي ته ونه پلي؟

پس چه كنني دم به دم مه ره تري؟!

چنده تاشنني مه وسسه فرفري؟! چنده تهمت، چنده كتره، چنده فاش

 چه مه ره گنني همش بيستا بواش؟!

من اسير بفره‌ي بهارمه

 دل دوس سفره‌ي نفارمه

 نا پسرجان، نا دتر، نا مه خاخر

سر من لب هاكنم نونه هنر

 تا كه تك ميم بزوئه هسسه بدود

 اتا زمبيل برمه هم ندارنه سود

من نخامبه مه ره تقدير هاكنين

 ياد اين ميرز عموي پير هاكنين

 راه دوسسه تا مه كنداي پلي

 نلنه من بريم بئم كرات تلي

ته اگه راسّ گني تلي ره بي

 دسّ جا اين پتي گلي ره بي

 تا كه در به مه صدا بلبل وار

 تا بتاجنده بوره پشت حصار

 عشق و ايمون شما زنده بوئه

 اين وطن تربت پاينده بوئه....


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

دانلود آهنگ در ادامه مطلب



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن که شب گذشته به پایان رسید، جمعیت درزیکلا ۶۲ خانوار اعلام شد..................


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

هر جا که بورم مه دل ته بندسته وطن

 

                           ته سنگ و ته رک امسته گنجسته وطن

 

درزیکلایی وچون دل با ته خشه

                           درزکلای درد وشونه دردسته وطن


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

1

 

بقیه در ادامه مطلب

عکس های این پست توسط نویسندگان وبلاگ گرفته شده



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:, :: 12:8 :: توسط : adel

دهانه زرجو

 

عکس های زیبا در ادامه مطلب

عکاس : نویسندگان وبلاگ



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:درزیکلا , :: 12:8 :: توسط : adel

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ درزیکلا خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عکس... و آدرس darzikola.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما درسایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد 

  






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 95457
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 56
تعداد آنلاین : 1



Alternative content